tända på smalhet o bli tänd på sig själv

jag funderade som fan inatt, men valde att inte gå upp o blogga om det utan tog en stilnoct o somnade...

(Eftersom det förra inte gick att kommentera så publicerar jag det här inlägget igen så ja kan ta emot era kommenatrer, vilket ja verkligen skulle bli glad om ni gjorde, asså lämna en kommenar om eran syn på smalhet)


Jag tänder som fan på nyckelben o smala käklinjer, det är en skada ja har sen ja pundade, då alla killar såg ut så, as smala med nyckelben som stack ut och käklinjer som va tok markerade.
För mig är det de kroppsdelarna som markerar att man är smal, inte revben.
Min karl har gått ner i vikt nu, eftersom han har vart sjuk o ja kan inte låta bli o tända på det.

och då började jag tänka. Borde det inte va min uppgift och tillåta andra människor tända på samma saker som ja gör. Asså för att ah rätt att tända på de här sakerna måste ja gå ner i vikt själv.
Det är svårt att förklara, men ja börjar tröttna på att inte vara smal.

För inte så länge sen, innan ja träffa Olle, vägde ja fan 57. Nu väger ja 10 jävla kg mer. eller 11 för att va exakt. Det skrämmer mig. och mina kläder börjar sitta dåligt. Så ja måste göra något åt det här.
Det stör mig att ja inte kan sluta små äta heller, det gör allt så mycket mer komplicerat.

men ja har posetiva nyheter med. Fick papper från försäkrings kassan igår, ska fylla i dom idag, så ska börja simma med en tjejkompis typ 2-3 gånger i veckan.
Simmning kändes mer rätt som träning än att hålla på att gå på gym. Ja känner mig mer hemma i vatten om man ska säga så.
Ska även skära till mitt promenerande en bit. Så som det är i dagsläget gå ja alldeles för lite, ja borde gå en promenad på typ 40 min om dagen, eller ja har en runda som tar typ 40 minuter o gå i rask takt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0