Im back - typ iallfall

Jag har inte uppdaterat här sen min våg är död, därför har ja ingen aning om vad ja väger o håller typ ingen koll på vad ja äter heller för den delen, så det kommer inte bli några sådanna inlägg idag, bara en uppdatering om vad som händer på mat fronten...

Jag har skaffat mig ett simkort, sponsrat av försäkringskassan och har precis börjat simma, blir kanske 2 gånger i veckan med minst 30 minuter simmning. Men har bara gått några gånger hitills, så..

Motivationen till promenad sjunker mer och mer destokallare det blir, men pratade med min pojkvän om min vikt igår (eller grät, eftersom ja hade tagit 2 stycken stilnoct o ibland har de biverkningen att ja börjar gråta åt allt o inget om ja inte somnar på dom, så ja grät som en fjortis typ) och han förstår hur jobbigt jag har det, han försökte säga att han tycker att ja va vacker varav ja började gråta ännu mer och förklarade mellan tårarna att det spelar ingen roll om typ Tyra Banks tycke ja va vackrast, ja är inte nöjd med mig själv och min vikt...
Och det är ju det som spelar roll.

Han sa åt mig att om ja vill gå ner i vikt så får ja ju skärpa mig med vissa av mina matvanor, ja sa att det är fan svårt o bryta en rutin och vi diskuterade fram en deal, som ja är nöjd med =)
Om ja inte, till att börja med, äter något godis på en månad så skulle han hjälpa mig att betala halva av de där skorna jag vill ha. Och nu känns det som en bra idé, alla männsikor behöver motivation.
och eftersom ja älskar skor så känns det här som en bra grej =)
Vi diskuterade även igenom vad godis var, och kom fram till att det var allt onyttigt, men vi gav popcorn dispans så man kan äta något kul när alla andra äter godis... Ja menar, hur kul är det med en tv kväll i soffan o ett kg morötter lixom =P
Men chips får ja itne äta. Inte bakverk heller, o ja måste sluta baka. Synd dock, för ja tycker det är fett kul att baka, men vad offrar man inte.. kanske kan baka till andra istället.
Så en månad från och med idag då =)

Jag känner att ja behöver hjälp o gå ner i vikt, något som skynda på det hela och efter mycket dividerande fram och tillbaka bestämde ja mig för att beställa Lepigen, ni vet, de där baatningspillrerna.
Jag vet inte om de funkar eller inte, men ska ja va ärlig, ja är villig o offra 500 spänn på att de gör det, om inte så vet ja det tills nästa gång, lixom...

Efter att ha bestämt att vi ska beställa lepigen ikväll kom vi fram till att det behövs en våg med, så man faktikst vet om man gått ner i vikt av dom eller ej.
Så en våg kommer köpas inom kort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0