Viktappar blir mina appar...

Jag hade tråkigt och låg o slöflipprade med min iphone, sen började ja kolla igenom app store bara för att fördriva tid
Då såg jag en app, som idag i skrivande stund (den 2o November 2010 - 22.46) ligger som nummer 6 på topplistan för gratis appar, nämligen något som heter:
KALORIRÄKNARE - shapeup club
Jag vart nyfiken och klickade in och börja läsa om den och det tog inte många rader innan ja bestämde mig för att ladda ner den här appen...

Man kan skriva in sin nuvarande vikt, längd och sin målvikt och sen räknar den ut hur många kcal man borde äta per dag för att gå ner i vikt.. Sen räknar den typ en massa andra saker med, som fett o shit.
Sen kan man välja vad man har ätit som ur en liten databas, typ jag åt spagetti o köttfärsås till lunch, då går ja bara in på dagens datum, väljer lunch och skriver in spagetti och köttfärsås, sen är det redan någon som har räknat ut vad typ en portion hemlagad spagetti och köttfärsås blir i kcal!
Alltså, det kanske inte stämmer exakt, men så petig är jag inte med det här...

För mig är det här underbart!
Via min telefon kan jag hålla koll på ungefär vad ja ska och inte ska, kan och inte kan äta och framförallt kan jag hålla koll på mäången kalorier som jag äter, och det är bara så skönt!
Jag har aldrig vart en av dom som orkar räkna kalorier själv, men om min telerfon gör det åt mig.. TOPPEN!!!

Så ser fram emot att använda den här appen under en period och se ifall jag får något resultat av att räkna kcal, ifall man blir lite smalare typ =P
Har ju som sagt fortfarande ingen våg, men hoppas på att vi ska åka och köpa en snarast... Troligtvis den 25:e.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0